Honda wil groeien
Geen reactiesAls het aan Honda ligt, verkoopt het merk over drie jaar bijna een kwart meer auto’s dan op dit moment. Daarmee zouden de verkoopcijfers van de Japanse autofabrikant wereldwijd op ruim vier miljoen auto’s komen.
Om die groei te bewerkstelligen, zal Honda zich vooral richten op markten die op dit moment in ontwikkeling zijn. Dat betekent dat landen als Rusland en China zich kunnen voorbereiden op een ware invasie van Honda-dealers.
In 2004 verkocht Honda wereldwijd ruim 3,2 miljoen auto’s. De weg richting vier miljoen is al ingeslagen, want de verkopen vertonen al enige tijd een stijgende lijn. Die winst gaat vooral ten koste van fabrikanten als General Motors en Ford, die vooral in de Verenigde Staten veel terrein verliezen op de concurrenten uit Azië.
Voor een hogere productie gaat Honda haar faciliteiten uitbreiden. Zo is in Vietnam al een autofabriek verrezen en ook Indonesië en India staan in de belangstelling als productieland. Met modellen als de nieuwe Jazz en de binnenkort verwachte Civic wil Honda al gaan scoren. Zo komt de volgende Civic bijvoorbeeld ook in China op de markt.