Honda zegt af voor AutoRai
Geen reacties
De tweede officiële afmelding voor de AutoRai 2011 is binnen. Na Toyota zegt nu ook Honda af voor het autofestijn in de Amsterdam Rai.
Honda meldt zich af voor de AutoRai 2011. Volgens Honda biedt de AutoRai te weinig toegevoegde waarde voor het merk, ook nu de merkenstands weer terugkeren na de ‘crisiseditie’ van 2009. Ook toen was Honda niet van de partij. Het merk bekijkt op dit moment andere opties voor marketingactiviteiten.
Leo Jegen van Honda Nederland legt uit waarom het Japanse merk er is niet bij is: “Wij kijken kritisch naar het zo effectief mogelijk inzetten van onze budgetten en zien te weinig toegevoegde waarde voor ons merk in deelname aan de AutoRAI.”
Honda heeft er geen vertrouwen in dat de AutoRai veel bezoekers zal trekken: “De vorige editie heeft een teleurstellend aantal bezoekers getrokken en er zijn momenteel geen aanwijzingen dat dit drastisch zal verbeteren. Er moet een gezonde relatie bestaan tussen enerzijds de investeringen die je doet voor een tentoonstelling als de AutoRAI en anderzijds de opbrengsten in de vorm van merkexposure naar het publiek”, aldus Jegen. De AutoRai 2009 trok 220.000 bezoekers, zo’n 180.000 minder dan in 2007.